
Rychlá nabídka
- Cíle projektu
- Etapy projektu
- Časový plán projektu
- Hlavní výstupy projektu
- Výsledky projektu
- Přehled a struktura vzdělávacích materiálů
Cíle projektu:
IDES-EDU přispěje k optimalizaci tržně orientovaného provádění směrnic EU o EPBD (Energy Performance of Buildings Directive) a podpoře obnovitelných zdrojů energie a rovněž usnadní postup k dosažení cíle EU v delším časovém horizontu. Toho je dosaženo poskytováním školení a vzdělávání v integrovaném navrhování a práce v multidisciplinárních týmech odborníkům na akademické úrovni. Zvýší se tím účinnost stavebního procesu, která povede k optimální stavební koncepci v oblasti energetické účinnosti, integrace obnovitelných zdrojů energie, tepelné pohody a zdraví a náklad. IDES-EDU přispěje k zahájení zásadního přechodu ve stavebním procesu. Výsledkem zmíněného přechodu bude ukončení tradičního neintegrovaného přístupu ve stavebním procesu, který často vedl k neoptimálním řešením.
Dále IDES-EDU počítá s šířením výsledků jejich činnosti pomocí výměnných pobytů studentů programu s jinými vzdělávacími institucemi, které se neúčastní tohoto projektu. Očekává se totiž, že každá vzdělávací instituce, která se účastní IDES-EDU, vytvoří výměnný program s nejméně čtyřmi dalšími institucemi.
Etapy projektu
- WP1: Management projektu
- WP2: vývoj a harmonizace výukových materiálů
- WP3: Zavádění výukových materiálů do výuky
- WP4: Návrh a realizace zkušebních výukových stavebních objektů
- WP5: Představení inteligentního dynamického a adaptivního výukového portálu
- WP6: Monitorování výsledků
- WP7: Komunikace a šíření
Časový plán projektu
- Zahájení: červen 2010
- Ukončení: červen 2013
- Doba trvání: 3 roky
Hlavní výstupy projektu
- Učební osnovy a vzdělávací programy (magisterské a postgraduální kurzy), které připraví studenty a odborníky na práci v multidisciplinárních týmech hledajících řešení vzájemně provázaných problémů.
- Podpora výměny a spolupráce mezi studenty a profesionály.
- Certifikace a akreditace kurzů na národní i evropské úrovni.
- Inteligentní dynamický a adaptivní multimediální výukový portál poskytující výukové materiály postgraduálním studentům i stavebním odborníkům.
- Zvyšování evropského povědomí podporou zavádění přístupů integrovaného navrhování ve stavebnictví propagačními kampaněmi a výměnnými pobyty mezi univerzitami.
Výsledky projektu
- Plné čtyři semestry kurzů Integrovaného navrhování na magisterské a postgraduální úrovni včetně EPBD v základním programu, 16 programů teoretického vzdělávání, praktický případ multidisciplinárního navrhování a volitelné programy dle institutu.
- Realizace těchto kurzů se společnými koncovými podmínkami, akreditace a rámce pro běžné certifikáty v 15 zemích.
- Výměna a spolupráce mezi studenty a profesionály na různých projektech.
- Vnitrostátní výměny studentů programu.
- Obecná struktura pro školící a vzdělávací instituce, se kterou budou studenti a postgraduální účastníci při praktickém navrhování pracovat.
- Zpracované návrhy a reference pro stavební objekty každým vzdělávacím institutem a obchodní plány pro realizaci stavebních objektů vzdělávacími ústavy a členy konsorcia.
- Realizované vzdělávání a odborná příprava staveb podle Hogeschool Zuyd, Heerlen a univerzity v Lublani.
- Inteligentní dynamický a přizpůsobivý multimediální výukový portál.
- Doporučení pro zúčastněné strany a tvůrce politiky týkající se politiky integrovaného navrhování budov, kapacity a potenciálu vyškolených odborníků.
- Zvýšení evropského povědomí, podpora implementace integrovaného navrhování, a to prostřednictvím realizace interdisciplinárních vzdělávacích kurzů.
- Šíření akcí EU ve všech členských státech výměnnými programy s jinými vysokými školami po celé EU.
Přehled a struktura vzdělávacích materiálů
Základní výukový program:
- Základní principy udržitelnosti (udržitelné materiály a LCA, nástroje hodnocení a certifikace).
- Marketing, analýza nákladů a přínosů.
- EPBD (Energy Performance of Buildings Directive).
- Vnitřní prostředí.
- Venkovní prostředí.
- Kvalita architektury.
- Integrované navrhování.
- Budova a obnovitelné energetické koncepce.
Teoretický výukový program:
- Vytápění a chlazení.
- Osvětlení.
- Větrání.
- Výroba energie
Praktický výukový program:
- Mezioborová týmová práce.
- Zkušební stavební objekty (jako výsledek získaných poznatků v duchu integrovaného přístupu).
