Rychlá nabídka

Cíle projektu:

IDES-EDU přispěje k optimalizaci tržně orientovaného provádění směrnic EU o EPBD (Energy Performance of Buildings Directive) a podpoře obnovitelných zdrojů energie a rovněž usnadní postup k dosažení cíle EU v delším časovém horizontu. Toho je dosaženo poskytováním školení a vzdělávání v integrovaném navrhování a práce v multidisciplinárních týmech odborníkům na akademické úrovni. Zvýší se tím účinnost stavebního procesu, která povede k optimální stavební koncepci v oblasti energetické účinnosti, integrace obnovitelných zdrojů energie, tepelné pohody a zdraví a náklad. IDES-EDU přispěje k zahájení zásadního přechodu ve stavebním procesu. Výsledkem zmíněného přechodu bude ukončení tradičního neintegrovaného přístupu ve stavebním procesu, který často vedl k neoptimálním řešením.

Dále IDES-EDU počítá s šířením výsledků jejich činnosti pomocí výměnných pobytů studentů programu s jinými vzdělávacími institucemi, které se neúčastní tohoto projektu. Očekává se totiž, že každá vzdělávací instituce, která se účastní IDES-EDU, vytvoří výměnný program s nejméně čtyřmi dalšími institucemi.

Etapy projektu

  • WP1: Management projektu
  • WP2: vývoj a harmonizace výukových materiálů
  • WP3: Zavádění výukových materiálů do výuky
  • WP4: Návrh a realizace zkušebních výukových stavebních objektů
  • WP5: Představení inteligentního dynamického a adaptivního výukového portálu
  • WP6: Monitorování výsledků
  • WP7: Komunikace a šíření

Časový plán projektu

  • Zahájení: červen 2010
  • Ukončení: červen 2013
  • Doba trvání: 3 roky

Hlavní výstupy projektu

  • Učební osnovy a vzdělávací programy (magisterské a postgraduální kurzy), které připraví studenty a odborníky na práci v multidisciplinárních týmech hledajících řešení vzájemně provázaných problémů.
  • Podpora výměny a spolupráce mezi studenty a profesionály.
  • Certifikace a akreditace kurzů na národní i evropské úrovni.
  • Inteligentní dynamický a adaptivní multimediální výukový portál poskytující výukové materiály postgraduálním studentům i stavebním odborníkům.
  • Zvyšování evropského povědomí podporou zavádění přístupů integrovaného navrhování ve stavebnictví propagačními kampaněmi a výměnnými pobyty mezi univerzitami.

Výsledky projektu

  • Plné čtyři semestry kurzů Integrovaného navrhování na magisterské a postgraduální úrovni včetně EPBD v základním programu, 16 programů teoretického vzdělávání, praktický případ multidisciplinárního navrhování a volitelné programy dle institutu.
  • Realizace těchto kurzů se společnými koncovými podmínkami, akreditace a rámce pro běžné certifikáty v 15 zemích.
  • Výměna a spolupráce mezi studenty a profesionály na různých projektech.
  • Vnitrostátní výměny studentů programu.
  • Obecná struktura pro školící a vzdělávací instituce, se kterou budou studenti a postgraduální účastníci při praktickém navrhování pracovat.
  • Zpracované návrhy a reference pro stavební objekty každým vzdělávacím institutem a obchodní plány pro realizaci stavebních objektů vzdělávacími ústavy a členy konsorcia.
  • Realizované vzdělávání a odborná příprava staveb podle Hogeschool Zuyd, Heerlen a univerzity v Lublani.
  • Inteligentní dynamický a přizpůsobivý multimediální výukový portál.
  • Doporučení pro zúčastněné strany a tvůrce politiky týkající se politiky integrovaného navrhování budov, kapacity a potenciálu vyškolených odborníků.
  • Zvýšení evropského povědomí, podpora implementace integrovaného navrhování, a to prostřednictvím realizace interdisciplinárních vzdělávacích kurzů.
  • Šíření akcí EU ve všech členských státech výměnnými programy s jinými vysokými školami po celé EU.

Přehled a struktura vzdělávacích materiálů

Základní výukový program:

  • Základní principy udržitelnosti (udržitelné materiály a LCA, nástroje hodnocení a certifikace).
  • Marketing, analýza nákladů a přínosů.
  • EPBD (Energy Performance of Buildings Directive).
  • Vnitřní prostředí.
  • Venkovní prostředí.
  • Kvalita architektury.
  • Integrované navrhování.
  • Budova a obnovitelné energetické koncepce.

Teoretický výukový program:

  • Vytápění a chlazení.
  • Osvětlení.
  • Větrání.
  • Výroba energie

Praktický výukový program:

  • Mezioborová týmová práce.
  • Zkušební stavební objekty (jako výsledek získaných poznatků v duchu integrovaného přístupu).
Etapy projektu